Законодавство щодо організації вибору лікаря

Вибір сімейного лікаря, педіатра та терапевта регламентований таким законодавством:

  1. Наказ МОЗ України від 19.03.2018 № 503 “Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу”  зі змінами (Наказ МОЗ України від 29.05.18 №1023 «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 19 березня 2018 року № 503») який визначає алгоритм процедури вибору лікаря та підписання декларації.
  2. Наказ МОЗ України від 19.03.2018 № 504 «Про  затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги» який визначає принципи організації та правила надання ПМД
  3. Постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 Деякі питання електронної системи охорони здоров’я яка визначає Порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я та Порядок опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я України (НСЗУ)

Згідно чинного законодавства, надавачі ПМД мають організувати організувати підписання пацієнтами Декларацій про вибір лікаря первинної допомоги, а саме:

  1. Забезпечити заклад хоча б одним комп’ютером, підключеним до мережі Інтернет, принтером та папером для друку заповнених у системі декларацій. (Примірний табель матеріально-технічного оснащення – за посиланням)
  2. Керівнику закладу зареєструвати заклад до системи «Електронне здоров’я» за допомогою одної з медичних інформаційних систем (МІС)
  3. Після підключення закладу до системи «Електронне здоров’я», керівнику закладу необхідно визначити уповноважену особу або осіб, які будуть відповідальні за процес внесення даних заповнення декларацій про вибір лікаря.

Надавачі ПМД зобов’язані надати пацієнтам інформацію щодо:

1. Надавача ПМД:

  • повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по-батькові фізичної особи-підприємця;
  • код ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків для ФОП;
  • інформація про наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

2. Лікарів, які надають ПМД, у такого надавача ПМД, а саме:

  • прізвище, ім’я, по-батькові лікаря;
  • освіта;
  • лікарська спеціальність;
  • стаж роботи за спеціальністю;
  • кваліфікаційна категорія;
  • місце (адреса) та графік роботи лікаря

Організація комунікаційної кампанії щодо вибору лікаря та підписання декларацій

З метою інформування населення щодо необхідності обрати лікаря та підписати декларацію МОЗ України розробив Інформаційний пакет (наліпка, два плакати та інструкція для пацієнта), що повинні використовуватись Центрами ПМД по всій країні в рамках національної кампанії «Лікар для кожної сім’ї».

Завантажити Інформаційний пакет комунікаційних матеріалів кампанії «Лікар для кожної сім’ї» ,а також інструкції щодо їх використання можна за посиланням.

Крім того, для того, щоб привернути увагу пацієнтів до національної кампанії «Лікар для кожної сім’ї», мати змогу більш доступно надати інформацію про медичну реформу і пояснити важливість даних змін, проінформувати про процес вибору лікаря та підписання декларації, відповісти на їх питання, дуже Важливо проводити комунікаційні тематичні заходи для населення у громадах.

Більш детально про організацію комунікаційної кампанії «Лікар для кожної сім’ї» дивіться у вебінарах (Вебінар 1 та Вебінар 2) , я також читайте в Операційному посібнику (5. Організація системи комунікації)

   

за матеріалами сайту hivreforminaction.org

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux